דף הבית » כללי » הקבלנים הכי מבוקשים בשוק: קבלן רשום בענף 131

הקבלנים הכי מבוקשים בשוק: קבלן רשום בענף 131

קבלן 131

בכל פרויקט בנייה, קטן כגדול, צריך קבלן שיפוצים. ענף השיפוצים כולל פעילויות המתבצעות בתוך מבנים מורכבים, שמטרתן להפחית או להוסיף לבניין בכללותו, לרבות חזיתותיו, כל זאת תוך שמירה על המסגרת המבנית הקיימת. רשימת העבודות אשר קבלן שיפוצים (ענף 131) יכול לבצע ארוכה מאוד ולכן המקצועיות שלהם והניסיון חשובים מאוד ללקוחות. אז מהם היתרונות הגדולים של קבלן רשום בענף 131?

מה תפקידיו של קבלן רשום בענף 131?

ענף 131 כולל מגוון רחב של עבודות, כגון איטום, אינסטלציה, גבס, ריצוף, בדיקות פנים, צביעה, מערכות גילוי אש ועשן, תקרות אקוסטיות, נגרות בניין, התקנת פרקט, מסגרות אומן, עבודות אלומיניום, מיזוג אוויר, מערכות חשמל, אינסטלציה, התקנות גז, תשתיות תקשורת, ועוד.

צרכנים רבים מנצלים את שירותיו של קבלן השיפוצים בתפקיד של יועץ הנדסי טכני הנושא באחריות לאיכות המוצר. הקבלן משתף פעולה עם עובדים מיומנים וקבלני משנה למשימות מיוחדות הדורשות מומחיות או רישיונות ספציפיים (עבודות חשמל, גז, גילוי אש).

מה ההבדל בין קבלן רשום בענף 131 לקבלן שיפוצים לא רשום?

קבלן רשום בענף 131 הוא קבלן שקיבל תעודת הסמכה מרשם הקבלנים שמנוהל על ידי משרד השיכון והבינוי. קבלן שיפוצים לא רשום הוא אדם שאולי עבר הכשרה מסוימת אך לא קיבל אישור רשמי מהמדינה שהוא עומד בקריטריונים הבסיסיים לעבודות בנייה.

יתרונות של קבלן רשום בענף 131 על פני קבלנים אחרים:

  • ניסיון: עצם רישיון הקבלן של קבלן שיפוצים רשום מבטיח ניסיון. ליתר דיוק, על מנת להירשם בפנקס הקבלנים הקבלן צריך להוכיח שיש לו ניסיון של 5 שנים מתוך 10 השנים האחרונות.
  • הכשרה: בשביל שרשם הקבלנים יאשר את הבקשה של הקבלן, הקבלן חייב להציג הכשרה מקצועית מתאימה.
  • ידע: קבלן רשום בענף 131 עבר בהצלחה את מבחן ההסמכה של רשם הקבלנים. המבחן מכיל חומר מקיף בתחומי המקצועיות, הבטיחות, התקנות והניהול התקין.
  • אמינות: על מנת להירשם קבלנים חייבים להציג אישורים להיעדר הרשעות ותלונות הנוגעים לענף הבנייה ב-3 השנים האחרונות.
  • ביטוח: חברות ביטוח מסכימות לבטח רק קבלנים רשומים.
  • עובדים זרים: רק קבלן רשום זכאי לקבלת היתר העסקה של עובדים זרים ע”פ חוק.
  • פרויקטים גדולים: קבלן לא רשום מוגבל לפרויקטים בהיקף של עד 47,255 ₪ בלבד. לעומת זאת, קבלן רשום בענף 131 ברמת הסיווג הנמוכה ביותר יכול לבצע פרויקטים בהיקף של עד כ-1.8 מיליון ₪.

מבחן ההסמכה המאתגר של קבלן רשום בענף 131

התחום בו פועל קבלן השיפוצים כולל ניהול עובדים וקבלני משנה באתרים שונים, לעיתים במקביל לשגרת החיים או העבודה של הלקוחות. מורכבות זו מוסיפה אתגרים במונחים של לוגיסטיקה, הנדסה ובטיחות, המחייבת הבנה מקיפה של מגוון רחב של תקנות. הקבלן אחראי לפקח על העובדים בכל הנוגע לענייני בטיחות, תוך הקפדה על הציוד הדרוש כחוק. בנוסף לכך, יש להשלים את העבודה תוך הקפדה על מגבלות תקציב ולוחות זמנים.

כל המורכבויות הללו מופיעות במבחן ההסמכה של רשם הקבלנים. שאלות מקיפות בנושאי בטיחות, מקצועיות, ניהול תקין ותקנות גורמות לכך שרק כ-15% מבין הנבחנים שלא ביצעו הכנה מקצועית עוברים בניסיון הראשון. על מנת להבטיח הצלחה במבחן מומלץ לבצע קורס מקצועי ייעודי.

קורס קבלני שיפוצים (131) של “מכלל הכשרה מקצועית” מספק את ההכנה האיכותית ביותר. כ-90% מבוגרי הקורס עוברים את מבחן ההסמכה כבר בניסיון הראשון. הירשמו עכשיו לקורס המקוון של מכלל ותהנו מלמידה בקצב שלכם, על ידי מיטב המומחים. כך תוכלו לעבור את המבחן וליהנות מהיתרונות האדירים של קבלן רשום בענף 131.

דילוג לתוכן