דף הבית » חופים באילת » תכנית מתאר של אילת פרס אלמוג

תכנית מתאר של אילת פרס אלמוג

תכנית מתאר של אילת פרס אלמוג

היכרות עם פרס אילת אלמוג

אילת פרסה אלמוג היא שמורת טבע השוכנת בדרום הארץ, בסמוך לעיר אילת. זוהי מערכת אקולוגית ייחודית ומגוונת, ביתם של מגוון חיות בר וצמחים. השמורה הוקמה בשנות ה-70 ומאז היא יעד פופולרי לחובבי הטבע.

תולדות אילת פרס אלמוג

אזור אילת פרס אלמוג יושב לראשונה בשנות ה-50 על ידי קבוצת נוודים בדואים. הם השתמשו באזור כשטח מרעה למשק החי שלהם וכמקור מזון ומים. בשנות ה-70 הכריזה ממשלת ישראל על האזור כשמורת טבע והחלה לפתחו. השמורה נפתחה רשמית בשנת 1974 ומאז הפכה ליעד פופולרי לחובבי טבע. הוא ביתם של מגוון חיות בר, כולל שועלים, תנים, צבועים, צבאים ויעלים. בשמורה יש גם אוכלוסייה גדולה של ציפורים, כולל פלמינגו, שקנאים ונשרים.

חיות הבר של אילת פרס אלמוג

השמורה היא ביתם של מגוון חיות בר, כולל שועלים, תנים, צבועים, צבאים ויעלים. בשמורה יש גם אוכלוסייה גדולה של ציפורים, כולל פלמינגו, שקנאים ונשרים. השמורה היא גם בית למגוון זוחלים, לרבות לטאות, נחשים וצבים. בשמורה יש גם מגוון של צמחים, כולל קקטוסים, שיחים ועצים. בשמורה יש גם מגוון פרחים, ביניהם פרחי בר, פרגים וחינניות.

פעילות באילת פרס אלמוג

השמורה מציעה מגוון פעילויות למבקרים, לרבות טיולים רגליים, צפרות וצילום חיות בר. המבקרים יכולים גם לקחת חלק בסיורים מודרכים בשמורה, המוצעים על ידי צוות השמורה. השמורה מציעה גם מגוון תכניות חינוכיות, שנועדו ללמד את המבקרים על חיות הבר וצמחי השמורה. התכניות מוצעות הן באנגלית והן בעברית.

עתיד אילת פרס אלמוג

השמורה מנוהלת כיום על ידי רשות הטבע והגנים. הרשות אחראית לשימור והגנה על חיות הבר והצמחים בשמורה. הרשות אחראית גם על פיתוח תשתיות השמורה, כגון כבישים ושבילים. הרשות פועלת גם לפיתוח הפוטנציאל התיירותי בשמורה. הרשות פועלת לקידום השמורה כיעד לחובבי טבע ולמשיכת מבקרים נוספים לשמורה.

שאלות ותשובות

ש: האם מותר קמפינג בשמורה?

ת: כן, מותר קמפינג בשמורה. עם זאת, על המבקרים לקבל אישור מצוות השמורה לפני הקמפינג.

ש: האם יש סיורים מודרכים בשמורה?

ת: כן, השמורה מציעה סיורים מודרכים בשמורה. הסיורים מוצעים הן באנגלית והן בעברית.

ש: האם יש חיות בר בשמורה?

ת: כן, השמורה היא ביתם של מגוון חיות בר, כולל שועלים, תנים, צבועים, צבאים ויעלים. בשמורה יש גם אוכלוסייה גדולה של ציפורים, כולל פלמינגו, שקנאים ונשרים.

סיכום

אילת פרסה אלמוג היא שמורת טבע השוכנת בדרום הארץ, בסמוך לעיר אילת. זוהי מערכת אקולוגית ייחודית ומגוונת, ביתם של מגוון חיות בר וצמחים. השמורה הוקמה בשנות ה-70 ומאז היא יעד פופולרי לחובבי הטבע. השמורה מציעה מגוון פעילויות למבקרים, לרבות טיולים רגליים, צפרות וצילום חיות בר. השמורה מנוהלת כיום על ידי רשות הטבע והגנים, האחראית על שימור והגנה על חיות הבר והצמחים בשמורה. הרשות פועלת גם לפיתוח הפוטנציאל התיירותי של השמורה.

דילוג לתוכן