דף הבית » מוצרי אפל » אפל תשלם להורים 32.5 מיליון דולר עבור רכישות של תינוקות

אפל תשלם להורים 32.5 מיליון דולר עבור רכישות של תינוקות

אפל תשלם להורים 32.5 מיליון דולר עבור רכישות של תינוקות

אפל תשלם להורים 32.5 מיליון דולר עבור רכישות לא מורשות

אפל הסכימה לשלם להורים 32.5 מיליון דולר עבור רכישות לא מורשות שעשו ילדיהם במכשירים ניידים. הפשרה הושגה לאחר תביעה ייצוגית שהוגשה בקליפורניה בשנת 2011. בתביעה נטען כי אפל לא דיווחה כראוי להורים על הפוטנציאל של ילדיהם לבצע רכישות ללא ידיעתם או רשותם. ההסדר מכסה את כל ההורים בארצות הברית מדינות שביצעו רכישות לא מורשות על ידי ילדיהם במכשירי אפל בין מרץ 2011 לינואר 2013. הורים יכולים להגיש תביעה של עד $30 לכל אירוע, עם מקסימום של $5,000 למשפחה.

מה הוביל לתביעה?

התביעה הוגשה לאחר שהורים התלוננו שילדיהם ביצעו רכישות במכשירי אפל שלהם ללא ידיעתם או רשותם. הרכישות בוצעו באמצעות מערכת הרכישה "בתוך האפליקציה" של אפל, המאפשרת למשתמשים לקנות מוצרים וירטואליים בתוך אפליקציה. בתביעה נטען כי אפל כשלה ליידע את ההורים כראוי על הפוטנציאל של ילדיהם לבצע רכישות ללא ידיעתם או רשותם . כמו כן, נטען כי אפל לא הצליחה לספק דרך יעילה להורים למנוע מילדיהם לבצע רכישות לא מורשות.

מה משמעות ההסדר עבור ההורים?

משמעות הפשרה היא שהורים שילדיהם ביצעו רכישות לא מורשות במכשירי אפל בין מרץ 2011 לינואר 2013 יכולים להגיש תביעה בסכום של עד 30 דולר לאירוע, עם מקסימום של 5,000 דולר למשפחה. הורים יכולים להגיש תביעה מקוונת ב-Apple אתר ההתנחלות. המועד האחרון להגשת תביעה הוא 15 באפריל 2021.

מה הורים יכולים לעשות כדי למנוע רכישות לא מורשות?

ההסדר הוא תזכורת לכך שהורים צריכים להיות מודעים לפוטנציאל של ילדיהם לבצע רכישות לא מורשות במכשיריהם. הנה כמה טיפים להורים שיסייעו במניעת רכישות לא מורשות:

הגדר בקרת הורים

למכשירי אפל יש בקרת הורים מובנית המאפשרת להורים להגביל את הגישה לאפליקציות, אתרים ותכנים מסוימים. הורים יכולים גם להגדיר הגבלות על רכישות בתוך האפליקציה ולדרוש סיסמה לכל רכישה.

עקוב אחר השימוש במכשיר של ילדך

הורים צריכים לעקוב אחר השימוש במכשיר של ילדם ולהיות מודעים לאילו אפליקציות הם משתמשים ובאילו רכישות הם מבצעים.

שוחח עם ילדך על שימוש אחראי במכשיר

הורים צריכים לדבר עם ילדיהם על שימוש אחראי במכשיר ולוודא שהם מבינים את הפוטנציאל לרכישות לא מורשות.

סיכום

אפל הסכימה לשלם להורים 32.5 מיליון דולר עבור רכישות לא מורשות שעשו ילדיהם במכשירים ניידים. ההסדר הוא תזכורת לכך שהורים צריכים להיות מודעים לפוטנציאל של ילדיהם לבצע רכישות לא מורשות ולנקוט בצעדים למניעתן. הורים יכולים להגיש תביעה של עד $30 לכל אירוע, עם מקסימום $5,000 למשפחה, באתר Apple Settlement לפני ה-15 באפריל 2021. למידע נוסף, צפה בסרטון זה .

דילוג לתוכן