דף הבית » מוצרי אפל » מדוע הסמל של אפל הוא תפוח נגוס?

מדוע הסמל של אפל הוא תפוח נגוס?

מדוע הסמל של אפל הוא תפוח נגוס?

ההיסטוריה של הלוגו של אפל

הלוגו של אפל קיים מאז 1976, כאשר החברה נוסדה על ידי סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין. הלוגו המקורי היה ציור של אייזק ניוטון יושב מתחת לעץ תפוח, עם ציטוט מוויליאם וורדסוורת': "ניוטון…מיינד לנצח נוסע דרך ים מוזרים של מחשבה…לבד." הלוגו הוחלף בשנת 1977 לתפוח הנגוס האייקוני, שהוא הלוגו של החברה מאז. הלוגו עוצב על ידי רוב ג'נוף, שקיבל השראה מהסיפור של אדם וחוה בתנ"ך. התפוח הנגוס הוא התייחסות לפרי האסור שאדם וחוה אכלו בגן העדן.

הסמליות של הלוגו של אפל

לוגו התפוח הנגוס הפך לסמל איקוני של אפל ומוצריה. זהו סמל לידע, יצירתיות וחדשנות. הלוגו הוא גם אזכור לשם החברה, שכן תפוח הוא סוג של פרי. ללוגו יש גם משמעות נסתרת. הביס שהוצא מהתפוח הוא התייחסות לביטוי "בייט לי", שהיה פופולרי בראשית ימי המחשוב. ביטוי זה שימש לתיאור תהליך הזנת הנתונים למחשב.

האבולוציה של הלוגו של אפל

מאז הצגתו ב-1977, הלוגו של אפל עבר מספר שינויים. בשנת 1998 שונה הלוגו לגרסה מונוכרום, שהייתה בשימוש עד שנת 2003. בשנת 2003 שונה הלוגו לגרסה מבריקה, הנהוגה עד היום.

לוגו הקשת

הגרסה האייקונית ביותר של הלוגו של אפל היא לוגו הקשת, שהוצג בשנת 1977. הלוגו תוכנן להוות התייחסות לשם החברה, שכן צבעי הקשת קשורים למילה "תפוח". הלוגו תוכנן גם כדי להוות סמל לתקווה ואופטימיות, מה שהתאים למשימת החברה להביא טכנולוגיה להמונים.

הלוגו המונוכרום

בשנת 1998 הוחלף לוגו הקשת בגרסה מונוכרום. גרסה זו של הלוגו תוכננה להיות מראה מודרני ומתוחכם יותר, מה שהתאים למהלך של החברה לכיוון מוצרים מקצועיים יותר.

הלוגו המבריק

בשנת 2003 הוחלף הלוגו המונוכרום בגרסה מבריקה. גרסה זו של הלוגו תוכננה להיות במראה מודרני ומלוטש יותר, מה שהיה בהתאם למהלך של החברה לכיוון מוצרים ידידותיים יותר לצרכן.

הלוגו האיקוני

הלוגו של אפל הפך לסמל איקוני של החברה ומוצריה. זהו סמל לידע, יצירתיות וחדשנות. הלוגו הוא גם אזכור לשם החברה, שכן תפוח הוא סוג של פרי. לוגו התפוח הנגוס הפך לסמל איקוני של אפל ומוצריה. לסיכום, הלוגו של אפל הוא סמל לידע, יצירתיות וחדשנות. מדובר בהתייחסות לשם החברה ולסיפור אדם וחוה בתנ"ך. הלוגו עבר מספר שינויים במהלך השנים, אך הלוגו האייקוני של התפוח הנגוס נשאר זהה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה או ביוטיוב .

דילוג לתוכן