דף הבית » מוצרי אפל » מי המציא את אפל?

מי המציא את אפל?

מי המציא את אפל?

ההיסטוריה של אפל

אפל בע"מ היא חברת טכנולוגיה רב לאומית אמריקאית שבסיסה בקופרטינו, קליפורניה, העוסקת בתכנון, פיתוח ומוכר מוצרי אלקטרוניקה, תוכנות מחשב ושירותים מקוונים. היא נחשבת לאחת מארבע חברות הטכנולוגיה הגדולות, יחד עם אמזון, גוגל ופייסבוק. אפל נוסדה על ידי סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין באפריל 1976 כדי לפתח ולמכור את המחשב האישי Apple I של Wozniak. היא התאגדה כ-Apple Computer, Inc. בינואר 1977, ושמה שונה ל-Apple Inc. בינואר 2007 כדי לשקף את ההתמקדות המשתנה שלה לכיוון מוצרי אלקטרוניקה. אפל היא חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם לפי הכנסות ואחת החברות החשובות ביותר בעולם. היא גם יצרנית הטלפונים הסלולריים השלישית בגודלה בעולם אחרי סמסונג ו-Huawei. באוגוסט 2018, אפל הפכה לחברה הציבורית הראשונה בארה"ב שמוערכת במעל 1 טריליון דולר. החברה מעסיקה 123,000 עובדים במשרה מלאה ומחזיקה 504 חנויות קמעונאיות ב-24 מדינות נכון לשנת 2018. היא מפעילה את ה-iTunes Store, שהיא קמעונאית המוזיקה הגדולה בעולם. נכון לינואר 2020, יותר מ-1.5 מיליארד מוצרי אפל נמצאים בשימוש פעיל ברחבי העולם.

מי המציא את אפל?

אפל נוסדה על ידי סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין באפריל 1976. סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק מיוחסים רבות בהמצאת מחשב אפל. ג'ובס וווזניאק הכירו ב-1971, כשג'ובס עבד אצל אטארי וווזניאק למד באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי. הם התיידדו והחלו לעבוד על פרויקטים שונים יחד. בשנת 1976, ג'ובס וווזניאק הקימו את חברת אפל מחשבים. הם עיצבו, פיתחו ושיווקו את אחד מהקווים הראשונים של מחשבים אישיים שהצליחו מבחינה מסחרית, סדרת Apple II. Apple II הוצג בשנת 1977 והפך לאחד ממוצרי המיקרו-מחשבים הראשונים המצליחים ביותר.

רונלד וויין והלוגו של אפל

רונלד וויין היה טכנאי אלקטרוניקה וחבר קרוב של סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק. הוא הובא לסייע בפיתוח מחשב Apple I וקיבל 10% ממניות החברה. עם זאת, וויין מכר את חלקו בחזרה לג'ובס ולווזניאק תמורת 800 דולר רק שבועיים לאחר הקמת החברה. וויין עיצב גם את הלוגו הראשון של אפל, שבו סר אייזק ניוטון יושב מתחת לעץ תפוח. הלוגו הוחלף בשנת 1977 בתפוח העכשווי בצבע הקשת בענן עם ביס שנלקח ממנו.

מחשב Apple I

Apple I היה המחשב הראשון שעוצב ונבנה בעבודת יד על ידי סטיב ווזניאק. הוא הוצג במועדון המחשבים Homebrew בפאלו אלטו, קליפורניה בשנת 1976. ה-Apple I היה מחשב בעל לוח יחיד וחסר לו מקלדת, צג וספק כוח. הוא נמכר כלוח אם (עם מעבד, זיכרון RAM ושבבי וידיאו טקסטואליים בסיסיים) והגיע עם 4 kB ROM, 8 kB RAM וארכיטקטורה פתוחה. ה-Apple I זכה להצלחה ואחריו הגיע ה-Apple II ב- 1977. ה-Apple II היה המחשב האישי הראשון שהציג גרפיקה צבעונית ומקלדת מובנית. זה זכה להצלחה גדולה ועזר לבסס את אפל כשחקנית מרכזית בשוק המחשבים האישיים.

השוואה מהירה

שֵׁם הַמצָאָה
סטיב ג'ובס אפל I ואפל II
סטיב ווזניאק אפל I ואפל II
רונלד וויין לוגו של אפל

לסיכום, סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק מיוחסים להמציא את מחשב אפל. רונלד וויין עיצב את הלוגו הראשון של אפל וקיבל 10% ממניות החברה, אותה מכר מאוחר יותר לג'ובס ולווזניאק. מחשבי Apple I ו- Apple II זכו להצלחה רבה ועזרו לבסס את אפל כשחקנית מרכזית בשוק המחשבים האישיים. למידע נוסף על ההיסטוריה של אפל, בדוק את הסרטון הזה .

דילוג לתוכן