דף הבית » מוצרי אפל » סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80: מבט לאחור

סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80: מבט לאחור

סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80: מבט לאחור

היכרות עם סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80

שנות ה-80 היו עשור של התקדמות טכנולוגית, ואפל הייתה בחזית הכול. מאפל II ועד למקינטוש וליסה, אפל הייתה מובילה בשוק המחשבים האישיים. במאמר זה, נסקור את סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80 וכיצד הם עיצבו את עתיד המחשוב.

סדרת Apple II

סדרת Apple II הייתה המחשב האישי הראשון שיצא על ידי אפל בשנת 1977. זה היה המחשב הראשון שהציג גרפיקה צבעונית ושפת תכנות BASIC מובנית. ה-Apple II זכה להצלחה אדירה, ומכר למעלה מ-5 מיליון יחידות עד סוף העשור. זה היה המחשב הראשון ששימש בבתי ספר ובעסקים, והוא עזר לפופולריות של השימוש במחשבים בחיי היומיום.

Apple IIe

Apple IIe שוחרר בשנת 1983 והיה הדגם הפופולרי ביותר של סדרת Apple II. הוא כלל מקלדת משופרת, גרפיקה משופרת ותצוגה מובנית של 80 עמודות. ה-Apple IIe היה המחשב הראשון שכלל עכבר וממשק משתמש גרפי (GUI). זה היה גם המחשב הראשון שהכיל מעבד תמלילים מובנה.

Apple IIc

ה-Apple IIc שוחרר בשנת 1984 והיה למחשב אפל הראשון שהיה נייד. הוא כלל כונן תקליטונים מובנה בגודל 5.25 אינץ' וצג מונוכרום בגודל 9 אינץ'. ה-Apple IIc היה המחשב הראשון שהכיל מודם מובנה, המאפשר למשתמשים להתחבר לשירותים מקוונים כגון CompuServe ו-The Source.

Apple IIGS

Apple IIGS שוחרר בשנת 1986 והיה הדגם האחרון של סדרת Apple II. הוא כלל מעבד 16 סיביות וממשק משתמש גרפי בדומה למקינטוש. ה-Apple IIGS היה המחשב הראשון שהציג צליל סטריאו ויציאת MIDI מובנית. זה היה גם המחשב הראשון שהכיל כונן קשיח מובנה.

סדרת מקינטוש

סדרת המקינטוש הייתה המחשב האישי הראשון שהציג ממשק משתמש גרפי (GUI). הוא שוחרר בשנת 1984 וזכה להצלחה אדירה, ונמכר במעל 5 מיליון יחידות עד סוף העשור. המקינטוש היה המחשב הראשון שהכיל עכבר ומעבד תמלילים מובנה. זה היה גם המחשב הראשון שהכיל מדפסת לייזר מובנית.

המקינטוש פלוס

המקינטוש פלוס שוחרר בשנת 1986 והיה למקינטוש הראשון שהציג כונן קשיח מובנה. הוא כלל צג מונוכרום בגודל 9 אינץ' ויציאת SCSI מובנית. המקינטוש פלוס היה המחשב הראשון שהכיל יציאת Ethernet מובנית, המאפשרת למשתמשים להתחבר לרשת מקומית (LAN).

מקינטוש SE

ה- Macintosh SE שוחרר בשנת 1987 והיה למקינטוש הראשון שהציג צג צבעוני מובנה. הוא כלל צג צבעוני בגודל 9 אינץ' ויציאת SCSI מובנית. ה- Macintosh SE היה המחשב הראשון שהכיל מודם פקס מובנה, המאפשר למשתמשים לשלוח ולקבל פקסים.

המקינטוש II

ה- Macintosh II שוחרר בשנת 1987 והיה למקינטוש הראשון שהציג צג צבעוני מובנה. הוא כלל צג צבעוני בגודל 9 אינץ' ויציאת SCSI מובנית. Macintosh II היה המחשב הראשון שהכיל יציאת Ethernet מובנית, המאפשרת למשתמשים להתחבר לרשת מקומית (LAN).

סדרת ליסה

סדרת ליסה הייתה המחשב האישי הראשון שהציג ממשק משתמש גרפי (GUI). הוא שוחרר ב-1983 והיה כישלון ענק, ומכר רק 100,000 יחידות עד סוף העשור. ה-Lisa היה המחשב הראשון שהכיל עכבר ומעבד תמלילים מובנה. זה היה גם המחשב הראשון שהכיל מדפסת לייזר מובנית.

ליסה 2

ה-Lisa 2 שוחרר בשנת 1984 והיה ה-Lisa הראשון שהכיל כונן קשיח מובנה. הוא כלל צג מונוכרום בגודל 9 אינץ' ויציאת SCSI מובנית. ה-Lisa 2 היה המחשב הראשון שהכיל יציאת Ethernet מובנית, המאפשרת למשתמשים להתחבר לרשת מקומית (LAN).

ליסה 2/10

ה-Lisa 2/10 שוחרר בשנת 1985 והיה לליסה הראשונה שהציגה צג צבעוני מובנה. הוא כלל צג צבעוני בגודל 9 אינץ' ויציאת SCSI מובנית. ה-Lisa 2/10 היה המחשב הראשון שהכיל מודם פקס מובנה, המאפשר למשתמשים לשלוח ולקבל פקסים.

ה-Lisa 4/20

ה-Lisa 4/20 שוחרר בשנת 1986 והיה הדגם האחרון של סדרת ליסה. הוא כלל מעבד 16 סיביות וממשק משתמש גרפי בדומה למקינטוש. ה-Lisa 4/20 היה המחשב הראשון שהציג צליל סטריאו ויציאת MIDI מובנית.

סיכום

סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80 הייתה תקופה מהפכנית בתחום המחשוב. מאפל II ועד למקינטוש וליסה, אפל הייתה מובילה בשוק המחשבים האישיים. מחשבים אלו סייעו לפופולריות של השימוש במחשבים בחיי היומיום וסללו את הדרך לעידן המחשוב המודרני.

דעה אישית

כמי שגדל בשנות ה-80, יש לי זכרונות טובים מסדרת המחשבים של אפל. אני זוכר את ההתרגשות לקבל את Apple IIe הראשון שלי ולשחק בו משחקים. אני גם זוכר את היראה שחשתי כשראיתי לראשונה את המקינטוש וליסה. סדרת המחשבים של אפל משנות ה-80 הייתה מהפכנית באמת ועזרה לעצב את עתיד המחשוב.

דילוג לתוכן