דף הבית » מוצרי אפל » פיונה אפל: עובדות מהירות

פיונה אפל: עובדות מהירות

פיונה אפל: עובדות מהירות

פיונה אפל: עובדות מהירות

פיונה אפל היא זמרת-יוצרת, פסנתרנית ומפיקת תקליטים אמריקאית. היא ידועה בעיקר בזכות אלבום הבכורה שלה משנת 1996, Tidal, שזכה לדרגת פלטינה משולשת וזיכה אותה בפרס גראמי להופעת הרוק הנשית הטובה ביותר. אפל הוציאה חמישה אלבומי אולפן ומכרה למעלה מ-10 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

חיים מוקדמים

אפל נולדה בניו יורק ב-13 בספטמבר 1977. היא בתם של הזמרת דיאן מקאפי והשחקן ברנדון מגארט. אפל גדלה בלוס אנג'לס ולמדה בבית הספר התיכון לאמנויות במחוז לוס אנג'לס. היא החלה לכתוב שירים בגיל שמונה ולימדה את עצמה לנגן בפסנתר בגיל שתים עשרה.

קריירה

אפל הוציאה את אלבום הבכורה שלה, Tidal, בשנת 1996. האלבום זכה להצלחה מסחרית, מכר למעלה משלושה מיליון עותקים וזיכה אותה בפרס גראמי להופעת הרוק הנשית הטובה ביותר. היא המשיכה עם אלבומה השני, When the Pawn…, בשנת 1999. האלבום זכה גם הוא להצלחה, מכר למעלה משני מיליון עותקים וזיכה אותה בפרס גראמי להופעת הרוק הנשית הטובה ביותר.

אפל הוציאה את אלבומה השלישי, Extraordinary Machine, בשנת 2005. האלבום זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, מכר למעלה ממיליון עותקים וזיכה אותה בפרס גראמי להופעת הפופ הנשית הטובה ביותר. היא המשיכה עם אלבומה הרביעי, The Idler Wheel…, בשנת 2012. האלבום זכה להצלחה ביקורתית ומסחרית, מכר למעלה ממיליון עותקים והקנה לה פרס גראמי לאלבום המוזיקה האלטרנטיבית הטוב ביותר.

אפל הוציאה את אלבומה החמישי, Fetch the Bolt Cutters, בשנת 2020. האלבום זכה להצלחה קריטית ומסחרית, מכר למעלה ממיליון עותקים והקנה לה פרס גראמי לאלבום המוזיקה האלטרנטיבית הטוב ביותר. האלבום גם היה מועמד לאלבום השנה.

השוואה מהירה

אַלבּוֹם שָׁנָה מכירות פרס גראמי
שֶׁל גֵאוּת וְשֵׁפֶל 1996 3 מיליון הופעת הרוק הנשית הטובה ביותר
כאשר המשכון… 1999 2 מיליון הופעת הרוק הנשית הטובה ביותר
מכונה יוצאת דופן 2005 1 מיליון הופעת הפופ הנשית הטובה ביותר
הגלגל הבטלן… 2012 1 מיליון אלבום המוזיקה האלטרנטיבית הטוב ביותר
תביא את חותכי הברגים 2020 1 מיליון אלבום המוזיקה האלטרנטיבית הטוב ביותר

דעה אישית

פיונה אפל היא אמנית מוכשרת להפליא. המוזיקה שלה ייחודית והמילים שלה עוצמתיות ומעוררות מחשבה. יש לה כישרון ליצור מוזיקה שמדברת אל הנשמה וההופעות החיות שלה תמיד שובות לב. היא אמנית שראוי לחגוג אותה והמוזיקה שלה צריכה להישמע על ידי כולם.

שאלות ותשובות

  • ש: באילו פרסים זכתה פיונה אפל?
  • ת: פיונה אפל זכתה בחמישה פרסי גראמי, כולל ביצועי הרוק הנשי הטובים ביותר עבור אלבום הבכורה שלה Tidal, הביצועים הטובים ביותר לפופ ווקאלי עבור אלבומה השלישי Extraordinary Machine, ואלבום המוזיקה האלטרנטיבית הטובה ביותר עבור אלבומיה הרביעי והחמישי The Idler Wheel. ותביא את חותכי הברגים.
  • ש: כמה אלבומים הוציאה פיונה אפל?
  • ת: פיונה אפל הוציאה חמישה אלבומי אולפן: Tidal (1996), When the Pawn… (1999), Extraordinary Machine (2005), The Idler Wheel… (2012), ו-Fetch the Bolt Cutters (2020).
  • ש: כמה תקליטים מכרה פיונה אפל?
  • ת: פיונה אפל מכרה למעלה מ-10 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

פיונה אפל היא אמנית מוכשרת להפליא שהוציאה חמישה אלבומי אולפן ומכרה למעלה מ-10 מיליון תקליטים ברחבי העולם. היא זכתה בחמישה פרסי גראמי, כולל ביצועי הרוק הנשי הטובים ביותר עבור אלבום הבכורה שלה Tidal, ההופעה הטובה ביותר לפופ ווקאלי עבור אלבומה השלישי Extraordinary Machine, ואלבום המוזיקה האלטרנטיבית הטובה ביותר עבור אלבומיה הרביעי והחמישי The Idler Wheel… ו-Fetch חותכי הברגים. אפל היא אמנית שראוי לחגוג אותה והמוזיקה שלה צריכה להישמע על ידי כולם.

דילוג לתוכן